Mar 21, 2016

Sinking In Sounds Night Session #1 and two mixed media pieces

I had them so many, so many nights when I have listened to my favourite music pieces, discovering new depths of so familiar yet new sounds. During those nights many ideas for paintings, drawings and other artistic creations were born. Yesterday it was that night and not only I was inspired for a new artwork but I came up with this term: Sinking In Sounds Night Session. It is a self-explanatory term to me and I hope to those who create, love music and are often inspired by various sounds.
I've always claimed that sounds and music pieces are my first source of inspiration. They've always been a kind of cushion on which other inspiring things from life were sitting and getting comfy in order to become a creative idea.

So the hero of yesterdays session was: Graeme Revell, Dadawa - Chinese Box Theme (8:30)
"Chinese Box" is my all time favourite movie which I've seen a great number of times. And the music from the movie, especially this piece is an ocean of inspiration and relaxation for me. Below there is the link to the most of the track with the movie footage.



Mixed media bonus for this post:

Places I | inks on paper covered with glossy white paint, varnished with glossy gel medium | 2016
Outer Spheres | watercolours, salt, markers, oil pastels on watercolour paper, varnished with glossy gel medium | 2016

Basia
PellucidMind®

3 comments:

  1. Dawno już nie miałem takiej twórczej Sinking in Sound Night Session - w epoce studenckiej jeszcze się zdarzały, zwłaszcza latem, kiedy dopiero po 23.00 przy otwartym oknie dało się wytrzymać na poddaszu i można było zaczynać malowanie. Wtedy te wszystkie letnie nokturnalia muzyczne okazywały się niezastąpione. W pamięci zapisały mi się w ten sposób zwłaszcza noce z "Dziećmi w Mieście Rzeki", gdzie muzyka przez chwilę przemieniała się płynnie w kolor i kształty.

    A "Chinese Box Theme" jest magiczne, i dopiero jak wejrzałem w filmowy dorobek muzyczny Graeme Revella, oświeciło mnie kto zacz: no przecież "Æon Flux", "Matrix", "Red Planet" i muzyka do gier (niektóre chyba nawet recenzowane niegdyś na starym dobrym 3Vierges). Pamięć odświeżona w mig. :)

    ReplyDelete
  2. I taka jeszcze koneksja Revellowa: "Chinese Box Theme" przypomniało mi momentami okolice dawnych albumów Deep Forest; a Ci mieli swój kawałek (z gościnnym udziałem Petera Gabriela) na ścieżce do filmu "Strange Days", do której Revell robił, jak się okazuje, ścieżkę dźwiękową. Gdybyś chciała sprawdzić, kawałek zwie się "While the Earth Sleeps" i może też się spodoba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello, hello :) od tego wpisu w sumie ja też nie miałam kolejnej muzycznej uczty. Jestem teraz w nowym miejscu i chyba muszę wsiąknąć bardziej, żeby dźwięki chciały przychodzić nocą. Graeme ma właśnie znajomy dorobek tylko właśnie często się zdarza, że się go nie kojarzy z imienia i nazwiska. Dzięki za cynk utworowy, nieomieszkam obadać :) I dzięki za wizytę, szykują się tu kolejne trajektorie także stay tuned ;) Greetings from Silesia! :)
      P.S. ciekawa jestem czy tworzysz jeszcze w klimacie "Dzieci w Mieście Rzeki"? Jeśli tak to publikuj! :)
      P.S. #2 Jakież przemeblowania w Library :D aż sama bym namieszała w orbitach tutaj :)

      Delete